Poradnik.kz1.pl   porady na wiele tematów...

Poradniki | Mapa strony | Kontakt

Poradniki Online




ogłoszenia nieruchomości

Jak zrobić spis treści w Wordzie? ::.



Spis treści w Wordzie tworzy się automatycznie za pomocą Stylów. Postaram się pokazać wszystko na screenach poniżej. Można również tworzyć spis treści ręcznie, ale tak jest szybciej. Style do tworzenia Spisu Treści znajdują się w pasku narzędzi głównych:


style w wordzie

Pierwszym krokiem jest wybranie stylu Tytuł i nadanie tytułu. Poniżej tytułu możemy zamieścić treść naszej pracy, książki czy artkułu, który właśnie piszemy.


tytuł spisu treści

Następnie wybieramy styl Nagłówek 1 i piszemy np. Rozdział I i piszemy jego treść.


rozdziała w spisie treści

Jeśli w Rozdziale I chcemy utworzyć podpunkt to używamy stylu Nagłówek 2. Zawsze każdy podpunkt tworzy się, używając właśnie tego stylu. Po założeniu podpunktu piszemy w nim jakąś treść.


podpunkt w spisie treśći

W ten sposób możemy zrobić więcej podpunktów. Jeśli w danym podpunkcie chcemy utworzyć podpunkt (podpunkt podpunktu) wybieramy styl Nagłówek 3. Nadajemy mu najpierw numer podpunktu, w którym się on znajduje ( w tym przypadku 2), a następnie numer podpunktu. Będzie to wyglądało tak Podpunkt 2.1


podpunkt podpunktu

Naszą pracę powiększamy o kolejne rozdziały i podpunkty tworząc je w ten sam, opisany powyżej, sposób.


kolejne punkty spisu

Teraz pora na utworzenie z tego wszystkiego Spisu Treści. By to zrobić zaznaczamy miejsce, w którym owy spis ma się znajdować. Powiedzmy, że chcemy by był na górze pod tytułem (w miejscu czerwonej gwiazdki).


miejsce tytułu

Następnie z paska narzędzi wybieramy opcję Odwołania i z boku po lewej stronie wybieramy Spis Treści i jego wygląd.


wygląd spisu treści w wordzie

I w ten sposób program Word stworzył Spis Treści.


spis treści w word

W każdej chwili możesz coś dopisać i aktualizować spis. Żeby to zrobić wystarczy zaznaczyć Spis Treści, a następnie Aktualizuj spis.


aktualizacja spisu treści


<-- Wstecz